top of page

יעוץ מוצר ואסטרטגיה

| מה זה אומר ייעוץ מוצר ואסטרטגיה?

 

נתחיל מהחלק הפחות נעים(סליחה מראש)

לפי כל המחקרים והסקרים 90% מהסטארטאפים הישראלים קורסים תוך 3 שנים מיום הקמתם.

לפי מרבית המחקרים בעולם 70% מהקוד הנכתב לא יהיה בשימוש לעולם או לא מביא ערך.

החלק היותר נעים הוא שזאת לא עובדה מוגמרת, זה לא פשוט אבל המצב ניתן לשינוי.

בעידן שלנו, ניהול מוצר ואסטרטגיה נכונה הם מפתחות מרכזיים להצלחה עסקית.
ניהול מוצר בצורה כזו או אחרת קיים משנות ה 30, הרבה לפני שהחל עידן המחשבים, המפתחים, הבודקים וה AI.

התפקיד הזה "ניהול מוצר" או האחריות הזאת נולדה מתוך הצורך להבין משתמשים, להכיר מקרוב את צרכי השוק, לנסות ולהתאים מוצרים קיימים לפני שמפתחים חדשים שיבזבזו לחברה משאבים רבים, להתחיל מלהגדיר נכון את הבעיות ורק אחר כך לחפש פתרונות טכנולוגיים מתאימים, לקבוע יעדים, למדוד הצלחות וחוזר חלילה.

| איך זה עובד?

שירותי הייעוץ שלי מציעים לכם את הכלים הטובים ביותר להוביל בתחום, עם ניסיון של כמעט 20 שנים בפיתוח אסטרטגיות מותאמות לצרכי הארגון המבוססות על עקרונות ניהול המוצר פרקטיות, בעבודה משותפת עם החברות המובילות ביותר במשק הישראלי והעולמי - המטרה המשותפת שלנו תהיה היא לעזור לחברה שלכם להגיע לשיפור משמעותי בתוצאות, לחדד את צרכי המוצר, לשפר את תוכנית העבודה ולוודא Product Market Fit.

אני מבין אתכם, האתגרים מולם עומדים מנכ"לים ו CTOים בחברות הם אדירים, מניהול עובדים ומשאבים, ניהול המשרד והכלים, תוכניות עבודה, השיווק, המכירות ומה לא, כמוהם גם ניהול מוצר הוא תחום שדורש התמחות, ידע, ניסיון, הכרות עם המתודולוגיות והכוונה מסודרת. יועץ חיצוני  כזה מאפשר לראות תובנות חדשות ולרענן רעיונות, נותן פרספקטיבה חדשה ויעילה, תוך מתן הפתרונות המתמקדים בשילוב של טכנולוגיות וחדשנות, מול שירות מבריק, שיווק איכותי ויעיל ואנליזה מתקדמת.

עבדתי עם עשרות (אולי כבר מאות) ארגונים, אני יודע שלכל חברה יש את הצרכים הייחודיים שלה, את מקבץ העובדים הייחודי רק לה, לכל מוצר את הסם שלו וגם את האתגרים שלו וזה בדיוק מה שמרגש אותי -
לפצח בכל פעם מחדש את דרכו של המוצר להצלחה. 

 
 
 
 
רשימת תכנים

| כך נראה תהליך הייעוץ

  1. Product and Product Management overview

  2. Definitions, Types, Roles, Jobs, Responsibilities, Ownership, Methodologies and benefits, Product Cycle.

  3. Product Manager organizational relations overview
    Working with organization Leadership, Marking, Operations, Service, Support, Developers and Designers

  4. Innovative \ Product definitions
    Innovations, definitions of an idea, inspiration, OOB ideas, the “Art of Asking Why”

  5. Product goals 
    Set up product goals and analytical tools - overview

  6. Market Research 
    Setting up and defining the market, type of research, competitor analysis
    *This session could include an exercise of 1-5 research(s)

  7. Customer Research 
    Who is the customer? personas, types of research, Working with B2B, B2C, B2B2C customers.
    *This session could include an exercise of 1-5 research(s)

  8. Partners Research
    Setting the organization and partner relation, WIIFM, types of partnerships.
    *This session could include an exercise of 1-3 research(s)

  9. Presentation of ideas
    Product site, Product page, POCs.

  10. Product Strategy & Tactics 
    The key strategic way to win the market, Strategic Vs Tactics, Product failure 101
    *This session could include an exercise of 1-3 case study(s)

  11. Product scoping 
    Process the product idea to product scope, setting list of features set features as OOS,

  12. Create product three, set feature relations, and identify missings.

  13. Product effort estimations
    Get to know what are all the resources needed to make the product work, get and process estimations, Negotiation effort, and basic risk management. This session includes simulation.

  14. Product pricing
    Pricing methods, Set the price, the product and competitors balance, the effort, and income balance. This session includes exercise.

  15. Product plan
    Road map, Releases (vs Sprints), Product plan presentation, Road map tools.
    *This session includes exercise for plan and Miro highlights.

  16. Elaboration and Product DOD (definition of done)
    How to process an idea to a definition of done, Customer requirement, Epics and Stories
    How to split stories in a structured way. 
    *This session includes an exercise of 1-3 Epics and stories.

  17. Product and UX
    The revelations of Product vs UX, Handover, Review, UX goals, High-Level UX training and tools.
    *Separate courses for 3 hours - 2 days setting and training are available. Adobe XD training is available.

  18. Product and UI
    The relations of Product and UI, Requirement “feelings and emotions”, basic colors, icons, composition, Product trends.

  19. Product and Development
    How to better work with developers, Requirements hand over, Developer<>Product relations, 
    Agile & Scrum, Celebrations, Sprint management highlights.

  20. Testing
    Define testing scope, Acceptance test, QA responsibilities, Customer tests, Manual test definitions and Automated tests, bug listing, and Product prioritization.

  21. Pilot 
    Set pilot goals, set pilot plan, call for collaboration, surveys, and response collection.

  22. GO NO GO
    Set the meetings to decide whether the product should be launched in its current position or not, 
    risk management, Product as a company project lead.

  23. Analytics
    Product analytics highlight, Toos, Manual customer checkup, Surveys, Google Sheets and Data Studio highlight (*Data Studio full session training course is also available)

  24. Product, Marketing & Sales
    Master fit-gap analysis, Product-market fit, The product and marketing relation, Product and sales dept revelations, how to support sales as product expert, Product troubleshooting, Support highlights

    LOOKING FORWARD TO MASTERING THE PRODUCT ART WITH YOU

bottom of page